Prodajne poti so postale eden od glavnih elementov v turističnem sektorju. K temu je veliko pripomogla hitro se razvijajoča informacijska tehnologija, ki je naredila velike napredke v komunikaciji in v informacijskih kanalih med podjetji in potrošniki.
Imamo neposredne in posredne prodajne poti. Pri neposrednih stopita v prodajni stik ponudnik turističnega izdelka in kupec, pri posrednih prodajnih poteh pa med njima sodeluje še eden ali več turističnih posrednikov. Namen predmetnega projekta je prispevati k skrajšanju prodajnih poti oziroma podpreti razvoj neposrednih prodajnih poti.
Primera neposredne, ničelne tržne poti sta:
• Turistični ponudnik —> Kupec (v kraju proizvajalca oziroma ponudnika). Ponudnik se obnaša kot trgovec na drobno na lastni lokaciji.
• Turistični ponudnik —> Kupec (doma). Ponudnik se obnaša kot trgovec na drobno preko rezervacijskega sistema.
Predmetni projekt se je osredotočil na krepitev informacijsko tehnološke podpore prodajnim naporom proizvajalcev turističnih storitev v Slovenski Istri, da bi storitvena ponudba prišla neposredno do porabnika oziroma turista.
Z gostoto zanimivih točk v receptivni destinaciji Slovenska Istra postaja njena ponudba privlačna za aktivnega turista, ki ima na razpolago številne možnosti ustvarjalne porabe prostega časa. Dodano vrednost predstavlja iskalnik prek Google zemljevida za hitro in pregledno seznanjanje z vsemi vrstami turistične ponudbe.
Spletišče traven.si deluje kot brezplačna aplikacija za podporo ponudnikom turističnih storitev in njihove neposredne prodajne poti.
Vinko Zupančič