Zahodno-istrska mesta Izola, Koper in Piran so za pomorski promet zgradila manjša, plitvejša pristanišča v mestnem jedru. To so tako imenovani mandrači, ki so bili namenjeni majhnim ladjam.
Z razvojem plovil in plovbe so se tudi pristanišča širila izven mandrača in sprejemala večje ladje. Posadke na ladjah so obalna pristanišča uporabljale za svoje pristanke in dejavnost; vkrcavanje in izkrcavanje potnikov, nakladanje in razkladanje tovora, odhajanje na ribolov in prihajanje z njega.
Tudi skozi izolsko pristanišče je vseskozi tekel pomorski promet. Promet se je povečal posebno v obdobju med obema svetovnima vojnama, ko je ribje-predelovalna industrija v Izoli dosegla svoj višek in ko je tudi prek morja prevažala svoje izdelke.
Vir: http://www.malabarka.eu/wp-content/uploads/2019/03/Mala-barka-TEMATSKA-2019-01-17_SLO.pdf