Trabakulo Branimir so izdelali daljnega leta 1904 v Piranu. Poznajo jo kot značilno barko vzhodnega Jadrana, v sosednji Dalmaciji jo celo imenujejo ''piraneža''.
Področje hotelskega naselja Bernardin je bilo do leta 1974 ladjedelsko območje. Ladjedelstvo sodi med najstarejše gospodarske panoge na obali Istre. Viri narekujejo, da njegove korenine segajo že iz 14. stoletja, saj so iz leta 1322 ohranjeni prvi pisani viri o ladjedelnici v Piranu v statutu mesta. Od tedaj naprej je ribolov, ladjedelništvo in pomorstvo nasploh, pomembna panoga domačinov. Mestu Piran podaja tudi prav poseben morski utrip, ki ga lahko začutite na sprehodu ob pristanišču in tudi v skritih kamnitih ulicah v mestnem jedru.
V 19. stoletju so v Piranu imeli 3 ladjedelnice, ki so jih sredi stoletja preselili pod samostan sv. Bernardina, kjer so ladjedelski mojstri izdelovali in popravljali lesene ladje: Cantiere navale di Francesco Apollonio, Cantiere Navale San Giusto di Luigi Pertot in Cantiere Navale Dapretto.
Leta 1948 je večino delnic ladjedelnice San Giusto kupilo podjetje za pomorske prevoze Jadranska Slobodna plovidba iz Reke. Leta 1951 so se tri ladjedelnice na Bernardinu preoblikovale v eno, ki je po nekaj preimenovanjih in reorganizacijah, tam delovala do leta 1974, ko se je preselila v Izolo.
Ladjedelnice, ki so bile na prostoru današnjega Bernardina so se imenovale Cantieri di San Bernardino, so v glavnem izdelovale jadrnice in motorne ladje iz lesa za različne naročnike. Največ naročnikov je bilo iz Italije, po vojni pa je veliko povpraševanja prihajalo tudi iz nekdanje Jugoslavije. V Ladjedelnici Bernardin so največ izdelovali velike lesene ladje za prevoz tovorov, običajno dolge okrog 25 do 30 metrov, nekaj je bilo tudi daljših, z dolžino 40 metrov. Izdelovale so se v klasični maniri lesenih ladij z rebri, kobilicami in značilnim zunanjim videzom, od lepih krstaških krm do mehko izbočenih premcev.
V okviru portoroške Splošne plovbe, podjetje za mednarodne pomorske prevoze in storitve v pomorskem prometu, ki deluje še danes, je kot poseben remontno ladjedelniški obrat, od 1. junija 1956 do 1. januarja 1961 poslovala tudi ladjedelnica Bernardin. V tem obdobju se je ladjedelnica modernizirala in skoraj v celoti prešla iz gradnje lesenih na gradnjo železnih ladij in na remonte večjih prekooceanskih ladij.
Sprehodite se po Bernardin resortu, majhnem kraju, kjer najdete veliko skrivnosti slovenske Obale. Poleg nekdanje ladjedelnice, vas bodo navdušili ostanki cerkve st. Bernardina, iz leta 1452, ki so služili kot mirno zavetje frančiškanom, topel dom, kjer so lahko v mediteranski klimi ustvarjali in živeli umirjeno asketsko življenje. Prav tako vas bodo prevzele znamenite arkade obdane z zelenjem, spomenik Lepe Vide ob svetilniku, terasa International pred Hotelom Histrion, manjša Marina Bernardin in neposreden razgled na modro prostranost morja, iz prav vsakega kotička Grand Hotela Bernardin.
Vir:
https://www.hoteli-bernardin.si/si/blog/aktivni-oddih/2378-Zgodbe-iz-preteklosti-Ladjedelnica-Bernardin
https://www.facebook.com/radiocapris/photos/ladjedelnica-na-bernardinu-leta-1962-istraneko%C4%8D-bernardin-portoro%C5%BE/10153673343242269/