Glede na zgodovinske najdbe nekdanjega mesta Aegida, ki so jih leta 2002 odkrili pri izkopavanjih zaradi izgradnje avtoceste prav nad tem križiščem, gre sklepati, da je bilo že v pradavnini na tem mestu pomembno križišče poti. Po izjavah arheologov so ostanke razpotja našli tudi na kraju, kjer danes stoji tovarna Iplas. Blizu križišča, ob vznožju hriba Srmin pa so našli tudi grobišča.
Do pred kratkim je bila na tem križišču cestna deteljica, kjer je potekal lokalni in medkrajevni promet na vse štiri strani: proti Ljubljani, Kopru, Ankaranu in Trstu. Pod cesto je speljana železniška proga za potniški promet med Koprom in Ljubljano ter tovorni promet med Luko Koper in notranjostjo države.
Čeprav so v neposredni bližini križišča rodovitna polja, po katerih si je utrla strugo reka Rižana, ki je bogat vir vode za namakanje njiv, so po vojni na tem območju zrasla industrijska podjetja. Kamen spotike in stalnih debat je prav tovarna Iplas, ker se iz njenih dimnikov vedno kadi.
Na obrobju prav te industrijske cone predstavlja pravi biser lepo ohranjene arhitekture stara železniška postaja nekdanje proge, imenovane Parenzana. Zanimiva je živa meja okoli nje, ki je rasla že takrat, ko je ozkotirna železnica Trst - Poreč še delovala.
Trenutno potekajo v Bivju velika gradbena dela za priključitev avtoceste, ki bo povezala notranjost države z obalnimi mesti.
O Bivju prepeva tudi naša znana pevka Tinkara Kovač.
Viri:
http://www.koper.si/index.php?page=static&item=2001369&tree_root=4 in http://www.koper.si/index.php?page=znamenitostiinatrakcije_single&item=2002340&id=20872
Besedilo: Salvator Žitko - Mestna občina Koper
Projekt »POSTAVITEV INFORMATIVNIH TABEL IN INFO PANOJEV OB KULTURNIH ZNAMENITOSTIH V ZALEDJU MESTNE OBČINE KOPER« delno sofinancira Evropski kmetijski sklad za razvoj podeželja. Za vsebino projekta je odgovorna Mestna občina Koper. Organ upravljanja za Program razvoja podeželja RS 2007-2013 je Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano.